Anielek - Przedszkole Niepublicznie

Wycieczka do Straży Pożarnej w Warszawie (24.03.2014)

Dnia 24.03.2014 odbyła się wycieczka do Państwowej Straży Pożarnej w Warszawie JRG-15.

Od godziny 7 dzieci zaczęły przychodzić do przedszkola. O godzinie 8:30 zjedliśmy śniadanie, a następnie wspólnie  pomodliliśmy się o bezpieczną wycieczkę.

Około godziny 10 zaczęliśmy się zbierać do wyjazdu. W czasie drogi wspólnie czytaliśmy i słuchaliśmy bajek. Na miejsce dojechaliśmy o 11:20. Na miejscu zjedliśmy  drugie śniadanie.

Na holu wszyscy ustawiliśmy się w dużym kole. Przywitaliśmy się ze strażakami. Nasz przewodnik opowiedział nam o pracy strażaka, przypomniał o zasadach zachowania podczas pożaru i przypomniał numery alarmowe.

Strażak przewodnik opowiedział nam o psach ratowniczych, czym się zajmują, jak są szkolone, przypomniał o zasadach zachowania podczas kontaktu z obcymi psami, oraz pokazał nam bezpieczną pozycję przy ataku psa. Następnie został wprowadzony pies  o imieniu Gordon. Każdy po kolei mógł przywitać się z Gordonem, pogłaskać.  Gordon to 8 letni labrador od małego pracujący jako ratownik, drugim psem, którego poznaliśmy jest szczeniakiem i dopiero uczy się na ratownika.

Gdy już poznaliśmy psy, ubraliśmy się i wyszliśmy na dwór na pokaz sztuczek. Dla uwiarygodnienia pracy ratowniczych psów panowie poprosili aby dwójka dzieci schowała się w specjalnym pomieszczeniu, a Gordon za pomocą wiatru miał ich odnaleźć.

Kolejną atrakcją było zwiedzanie całej straży pożarnej, głównego miejsca dowodzenia, pokoi sypialnianych strażaków, kuchni siłowni, oraz pomieszczeń z samochodami. Mogliśmy wszystkiego dotknąć, wejść do samochodu, popatrzeć jak jest wyposażony w środku. Następnie strażacy odbyli dla nas próbny wyjazd do pożaru.

To już był koniec atrakcji w Straży. Spokojnie zjedliśmy obiad, posprzątaliśmy po sobie. Na koniec podziękowaliśmy strażakom, wręczając im prezent i śpiewając piosenki. Do przedszkola wróciliśmy około godziny 16.